BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, June 25, 2011

Saya wanita pilihan anda?

Ciri- ciri wanita kegemaran lelaki :

  1. Bertudung
  2. Bekerjaya
  3. Pandai memasak
Adakah ciri- ciri di atas betul? 


ni adalah satu keratan akhbar Malaysia iaitu akhbar tuttt *maap..terpakse disensorkan* yang aku terbace kat salah satu facebook kawan aku..empunye FB ni amek gmbar keratan akhbar ni dan upload kat photo beliau..



Agak menarik keratan akhbar ni..akhbar ni telah melakukan satu temuramah bebas yang melibatkan beberapa orang respondan lelaki..soalan yang diajukan adalah apekah ciri2 wanita kegemaran mereka..dan diatas adalah jawapan yang paling banyak diberikan oleh respondan2..

Hurmm..yang nak di'hightlight kan disini adalah, apekah yang menyebabkan ramai lelaki diluar sana memilih wanita bertudung sebagai wanita pilihan mereka?
Kebiasaannye wanita yang free hair dan seksi yang selalu menjadi perhatian lelaki..tapi sekarang ni wanita bertudung plak jadi pilihan?
adakah lelaki2 tersebut sedang menunjukkan kealiman memasing atau segan la pulak nak cakap suke perempuan seksi..

Tapi mungkin jugak betul jawapan yang diberikan oleh lelaki2 ini..kite ambil contoh pakwe atau makwe anda atau mak bapak, kawan2 atau tak kire sapa lah beri hadiah kat kite..adalah lebih seronok jika hadiah itu diterima dalam keadaan berbalut dengan kertas hadiah kan? terase lah surprisenye dan curiousity itu mungkin akan lebih tinggi..tak sabar2 rasenye nak balik bukak hadiah kan..hadiah yang berbalut lebih bermakna dan indah kan?dan jika dibandingkan dengan hadiah yang diberikan tanpa berbalut dengan kertas hadiah..mesti tak terase surprisenye kan?? kalau pakwe bagi hadiah macam tu mesti rase alamakkk..x de privasi langsung la pakwe aku ni..bagi hadiah mcm tu..x polite langsung..semua orang dah nampak hadiah tu..haaa..same lah jugak dengan orang pakai tudung dengan tak..dah tak spesel nye kan klu tak balut ngn kertas hadiah..

Lagipun dalam Islam pun ade menetapkan ciri2 seorang isteri yang baek untuk dicari..dan antaranya adalah isteri yang mengikuti suruhan agama kan..itu termasuklah menutup aurat..terpulanglah kepada lelaki2 di luar sana untuk memilih kriteria bini memasing..its all about ur choice :)

0 comments: